- Strona Główna -
- Historia Szkoły -
- Różności -
- Kronika Szkoły -
- Spotkania po latach -
- Muzeum - Kroniki -
Almanach Absolwentów IV L.O. im. H. Sienkiewicza w Częstochowie

Absolwentka Sienkiewicza
Rocznik 1987

Kliknij aby powiekszyc zdjecie
Imię:Marzena
Drugię imię:Ewa
Nazwisko:Lamch - Łoniewska
Klasa:IV a
Wychowawca:brak danych
Data ur.:brak danych
Miejsce ur.:brak danych
Dawny adres:brak danych
Kontakt:brak danych
Opis:ŚRODA - 13 października 2004

godz.18.00 „Myśmy uwierzyli miłości” – koncert charytatywny
częstochowskich artystów dla Piotra Biazika
Wystąpią m.in.: Marcin Pospieszalski,
Mateusz Pospieszalski, Lidia Pospieszalska,
Janusz Yanina Iwański, Marcin Lamch, Marzena Lamch-Łoniewska
Adam Łoniewski, Wojciech Puszek, Czesława Monczka,
Marek Ślosarski, zespoły: „Ars Harmonica”, ”Habakuk”,
„Ptaszyska”, „Another Way”, orkiestra pod dyr. Marka Piątka
Młodzieżowy Dom Kultury, ul. Łukasińskiego 68

Scenariusz przedstawienia teatralnego pt."Najdłuższa podróż"
Adam Łoniewski i Marzena Lamch-Łoniewska

"Kohelet czyli świt doczekany"
Spektakl muzyczny teatru "Bez Reszty"


Scenariusz i reżyseria: Marzena Lamch, Adam Łoniewski
Muzyka: Marzena Lamch, Marcin Lamch, Adam Łoniewski

Mężczyzna kończący tłumaczenie Księgi Koheleta budzi się w nocy aby kończyć swą prace. Ale tej nocy nic nie wygląda tak jak zazwyczaj. Ryby zastygły nieruchomo w akwarium, przechodnie i samochody stanęły w miejscu i do tego ta dziwna, niepokojąca obecność, czegoś lub kogoś, która z chwili na chwilę staje się coraz bardziej intensywna. Nagle wszystko w życiu Adama zaczyna się komplikować, pozorny spokój zostaje zdarty jednym zdecydowanym ruchem, jak płaszcz, odsłaniając strach, cierpienie, samotność, brak wiary, a czasu na ratowanie duszy jest niewiele. Za oknem noc ciemna, a świt przedziwnie nie ma ochoty nadejść.

Spektakl teatru "Bez Reszty" to autorska, nowoczesna muzyka, taniec, elementy pantomimy, poruszający tekst oraz dramatyczna otwarta kompozycja w której właściwie "wszystko zdarzyć się może". W spektaklu wykorzystano fragmenty prozy J.Cortazara, M.Bułhakowa i E.Brylla.

Księga Koheleta nieznanego autorstwa powstała gdzieś na przełomie II i III wieku przed Chrystusem i jest jednym z najciekawszych, najdziwniejszych i najczęściej cytowanych pism Starego Testamentu. Jako Teatr "Bez Reszty" sięgnęliśmy po ten tekst, przypominając jego oryginalność, ponadczasowość, piękno języka i mądrość. Inspirowani myślą Koheleta dopisaliśmy teksty będące opowieścią o niezwykłej nocnej wędrówce na tajemniczy plac, będącej metaforą duchowej podróży człowieka. Stworzyliśmy spektakl nasycony aluzjami i odnośnikami do współczesności. Zestawienie klasycznego tekstu Koheleta z młodą pełną pytań o sens egzystencji poezją daje przestrzeń, w której staramy się dotknąć tajemnicy Boga, człowieka i świata.
Ponad rok poszukiwań zaowocował stworzeniem muzyki pełnej etnicznych nawiązań, rytmów drums'n'bass, trip hop itp. Usłyszymy więc bębny Indian Ameryki Północnej, swojsko brzmiącą drumlę jak i syntetyczne dźwięki samplerów.
W spektaklu, a właściwie widowisku muzycznym, poprzez oszczędność formy i skromność dekoracji staramy się główny nacisk położyć na ekspresje ciała, wyrazistość, prawdę aktorską i subtelny kontakt z widzem.

Występują:
Marzena Lamch; wokalistka, aktorka, związana z Teatrem "A" z którym w ciągu ostatnich lat zrealizowała 9 premier m.in. Jonasz, Tobiasz, Pasja, Pastorałka, Apokalipsa, Pieśń nad Piesniami. Skomponowała większość muzyki do spektaklu Kohelet.
Marcin Lamch: basista i kontrabasista pracujący m.in. Z Januszem Janiną Iwańskim i Andrzejem Przybielskim. Obecnie związany z zespołem "Ptaszyska".
Adam Łoniewski: absolwent PwsFTv i T w Łodzi, aktor Teatru Polskiego w Bydgoszczy, współpracujący z Teatrem "A". Założyciel Teatru "Trójkąt".

Marzena Lamch- wokalistka i aktorka współpracująca z "Teatrem A" i współtworząca Teatr "Bez Reszty", ma na swoim koncie płytę nagraną z Januszem Yaniną Iwańskim Współtworzyła zespół Nasza Rodzina Poszerzona, pedagog i specjalista w dziedzinie kształcenia słuchu i głosu.

APOKALIPSA
"Apokalipsa" to zrealizowany z rozmachem, największy spektakl impresaryjnego Teatru "A". Stanowi inscenizację drugiej części biblijnej "Księgi Objawienia św. Jana", relacjonującej wizje dotyczące dziejów świata - od początku po jego kres.
Apostoł Jan, zesłany na wyspę Patmos, staje się świadkiem objawień dotyczących kosmosu, człowieka i Boga. Cały spektakl to ciąg materializujących się w przestrzeni teatralnej ekspresyjnych wizji, składających się na teologiczny komentarz do wydarzeń historycznych, ale i do tych, które dopiero nastąpią.
Spektakl rozpoczyna wizja Brzemiennej Niewiasty prześladowanej przez Smoka i Walki wojsk Ksiecia Michała z wojskiem Szatana. Po niej oczom Jana ukazują się następne wizje - Smoka i Dwóch Bestii, Baranka i Księgi Przeznaczeń, Czterech Jeźdźców Apokalipsy, Pieczętowania Sług Bożych, Kataklizmów inicjowanych otwarciem siedmiu pieczęci i dźwiękiem siedmiu trąb, Klęski Wielkiego Babilonu, Zmartwychwstania i królowania Świętych w Nowym Jeruzalem.
Przedstawienie, zrealizowane w konwencji teatru totalnego, wykorzystuje rozliczne środki ekspresji - emocjonalny ruch, taniec współczesny, dynamiczną muzykę będącą kompilacją rocka i muzyki klasycznej, przestrzenne formy scenograficzne, oświetlenie efektowe i projekcje video. Formalna spektakularność przedsięwzięcia pozostaje jednak w równowadze z partiami aktorsko-wokalnymi, kreowanymi m. in. przez Mariusza Kozioła i Dominikę Płonkę.
Karkołomna próba teatralnej interpretacji "Objawienia św. Jana" prowadzi widza krok po kroku przez pełen tajemnic tekst. Jednakże spektakl nie tyle zakrywa, co stara się uczytelniać zawiłe symbole. Uważne wczytanie się w księgę owocuje jedną z możliwych, ale na pewno klarowną i opartą na tzw. "aparacie krytycznym" interpretacją.
Do udziału w pracy nad spektaklem został zaproszony jeden z najlepszych polskich chórów - "Resonans Con Tutti", śląski kwartet smyczkowy "Altravolta", muzycy rockowi oraz choreograf Henryk Konwiński i kreujący rolę św. Jana Adam Łoniewski (w wersji Czeskiej - Pavel Juřica).
scenariusz: (na podstawie Apokalipsy św. Jana) Mariusz Kozubek
reżyseria, inscenizacja: Mariusz Kozubek
scenografia: Marek Steczko
choreografia: Henryk Koniński
muzyka: Robert Gliński, Marcin Dzwonowski
współpraca muzyczna: D. Płonka, M. Lamch
premiera: maja 2001 r., Ruiny Teatru Miejskiego w Gliwicach
spektakl trwa 60 minut
obsada: Adam Łoniewski/Pavel Juřica, Mariusz Kozioł, Dominika Płonka oraz: Aldona Chróściewicz, Małgorzata Grund, Magdalena Gworys, Magdalena Kocur, Paulina Kolaska, Marzena Lamch, Karolina Piskorz, Urszula Soból, Grażyna Styś, Jolanta Zubrzycka, Piotr Chlipalski, Jacek Frączek, Łukasz Kamrowski, Grzegorz Misiewicz, Artur Skłodowski, Leszek Styś, Marcin Wąsoski
zespół muzyczny: Robert Gliński (gitary), Marcin Dzwonowski (instr. klawiszowe), Marcin Lamch (git. basowa), Adam Szuraj (perkusja, istr. perkusyjne), kwartet smyczkowy "Altravolta", chór "Resonans Con Tutti" pod dyrekcją Waldemara Gałązki

[Komentarze (1)]
- Redakcja Strony -
- Absolwenci -
- Wyszukiwanie -
- IV L.O. w Internecie -
- Absolwenci innych LO -





Projekt i wykonanie: © 2005 Tomasz 'Skeli' Witaszczyk, all rights reserved.
Modified by X-bot
Hosting stron internetowych