- Strona Główna -
- Historia Szkoły -
- Różności -
- Kronika Szkoły -
- Spotkania po latach -
- Muzeum - Kroniki -
Almanach Absolwentów IV L.O. im. H. Sienkiewicza w Częstochowie

Tragiczny lot Marka Małolepszego

Autor: Cieślak Aleksander
Data dodania: 02.08.2020 11:44:55

Kliknij aby powiekszyc zdjecie


Zdjecie maturalne
Kliknij aby powiekszyc zdjecie
Zdjecie maturalne

Miejsce tragicznego wypadku - Nevada
Kliknij aby powiekszyc zdjecie
Miejsce tragicznego wypadku - Nevada

Kliknij aby powiekszyc zdjecie


Kliknij aby powiekszyc zdjecie


Kliknij aby powiekszyc zdjecie


Kliknij aby powiekszyc zdjecie


Do liceum dotarła smutna wiadomość o tragicznym locie Marka Małolepszego ( matura 1964 ).

Msze święta w jego intencji będzie miała miejsce w kościłku przy liceum 8 sierpnia o godzinie 12.00.

Kulisy śmiercu MArka MAłolepszego cd

Wstępny raport z wypadku lotniczego - Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu: https://app.ntsb.gov/pdf
https://registry.faa.gov/N167TM Lokalizacja: Ely, NVNumer wypadku: WPR20LA216 Data i godzina: 07/11/2020, 1500 PDTRejestracja: N167TMSamolot: Schleicher ASW27Urazy: 1 śmiertelnylot przeprowadzony w ramach: Część 91: General Aviation - Personal 11 lipca 2020 r., O godzinie 15:00 czasu pacyficznego, szybowiec Alexander Schleicher ASW 27-18, N167TM, został zniszczony podczas wypadku w pobliżu Ely w stanie Nevada. Pilot został śmiertelnie ranny. Samolot był obsługiwany jako lot osobisty według tytułu 14 Code of Federal Regulations (CFR) Part 91.

Według pilota holującego, po starcie o godzinie 1119, wypuścił szybowiec na wysokości 7800 stóp średniego poziomu morza (msl), około 2 mil na południe od lotniska Ely (ELY). Około 10 minut później usłyszał informację radiową, że pilot wypadku wznosi się na wysokość 9000 stóp nad poziomem morza. Pilot holowniczy stwierdził, że około 1540 roku usłyszał, że szybowiec spadł, a między 1600 a 1645 rokiem przeleciał nad wrakiem, który znajdował się na szczycie góry Schell Creek, położonej około 5 mil morskich na wschód od ELY.

Wstępna ocena miejsca wypadku przeprowadzona przez lokalne organy ścigania ujawniła, że szybowiec uderzył w teren po zawietrznej stronie góry na poziomie około 8800 stóp. Początkowe uderzenie miało miejsce z końcem prawego skrzydła w kierunku północno-wschodnim. Wydaje się, że wszystkie elementy niezbędne do lotu zostały uwzględnione na miejscu wypadku. Wrak zostanie przeniesiony do zabezpieczonego magazynu do dalszych badań. Informacje o statku powietrznym i właścicielu / operatorze Marka statku powietrznego: Schleicher Rejestracja: N167TM Model / seria: ASW27 18 Kategoria statku powietrznego: Szybowiec Amatorski Budowa: Nie Operator: W archiwum Posiadane certyfikaty operacyjne: Brak Informacje meteorologiczne i plan lotu.

Warunki w miejscu wypadku:
Stan światła:
punkt obserwacyjny w dzień , wysokość: KELY, 6262 ft msl
Czas obserwacji: 1453 PDT
Odległość od miejsca wypadku: 5 mil morskich
Temperatura / punkt rosy: 33 ° C / 1 ° C
Najniższa zachmurzenie: pogodnie
Prędkość wiatru / porywy, kierunek: 14 węzłów / 27 węzłów, 210 °
Najniższy sufit: brak
Widoczność: 10 mil
Ustawienie wysokościomierza: 30,25 cala Hg
Rodzaj planu lotu Złożony: brak
Punkt odlotu: Ely, NV (ELY)
Miejsce docelowe: Ely, NV (ELY) Informacje o wrakach i zderzeniach Obrażenia załogi: 1 śmiertelne uszkodzenie samolotu: zniszczone obrażenia pasażera: nie dotyczy Pożar samolotu: brak Urazy na ziemi: nie dotyczy

Eksplozja samolotu: brak
Całkowite obrażenia: 1 śmiertelny
szerokość geograficzna, długość geograficzna: 39,297500, -114,748056 (szac.)
Osoby, które mogą mieć informacje, które mogą mieć znaczenie dla dochodzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu, mogą skontaktować się z nimi pod adresem e-mail eyewitnessreport@ntsb.gov, a wszyscy przyjaciele i rodzina, którzy chcą skontaktować się ze śledczymi w sprawie wypadku, powinni wysłać e-mail na adres help@ntsb.gov.

BIURO SZERYFA HRABSTWA WHITE SINE
11 LIPCA 2020
RAPORT O ŚMIERCI

Zgłaszający odkrył wrak szybowca na odludziu, z jednym zmarłym. Szczątki zostały usunięte, a następnie przewiezione do biura koronera / lekarza sądowego hrabstwa Clark w celu identyfikacji.

Sygnatura czasowa 13.07.2020 19:16:00
Wyślij to pocztą e-mailBlogThis!Udostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na Pinterest
5 komentarzy:
1.
NieznanyPoniedziałek, 20 lipca 2020 r. O 13:51:00 CEST
Witam, proszę o więcej informacji o katastrofie, przeczytałem Wam tydzień temu z Polski, Klub Seniorów Romana Antonowicza. Mój emai anroman @ poczta, onet.pl
pozdrawiam
Roman
Odpowiadać
Odpowiedzi
1.
AnonimowyWtorek, 21 lipca 2020 o 19:09:00 EDT
Raport wstępny: https://app.ntsb.gov/pdfgenerator/ReportGeneratorFile.ashx…
2.
NieznanyNiedziela, 26 lipca 2020 o 18:16:00 CEST
Pilotowal Marek Malolepszy inżynier Gulfstream Corp., pilot LOT-u na emeryturze, zamieszkaly w okolicach Glendale w poludniowej Kalifornii, entuzjasta lotnictwa i posiadacz rekordu szybkosci przelotu szybowcem wlasnie w Ely, Newada w 2015 albo 2017 roku. Pozdrowienia !!!
Odpowiadać
2.
AnonimowyŚroda, 22 lipca 2020 o 19:52:00 czasu polskiego
To był długi lot, start o 1119, a na dół około 1540. W raporcie nie ma nic, co mogłoby zrozumieć, co poszło nie tak. „Wydaje się, że wszystkie elementy niezbędne do lotu zostały uwzględnione w miejscu wypadku” sugeruje brak przerw w locie. Pilot RIP ...
Odpowiadać
3.
AndrePoniedziałek, 27 lipca 2020 o 5:10:00 czasu polskiego
Marek był niezwykle doświadczonym pilotem, bardzo dobrze znał teren, podawany wiatr z południowego zachodu 14 węzłów / porywisty 27 węzłów, 210 °, bardzo porywisty 27 węzłów, turbulencje. Miejsce zgniotu wygląda jak zawietrzna strona bardzo blisko szczytu grzbietu, zaledwie 20 metrów poniżej wysokiego punktu grzbietu. Możliwe, że wiatr był znacznie silniejszy na wzniesieniu kalenicy i podmuch uderzył w szybowiec od tyłu, powodując utratę prędkości i wysokości. Lokalizacja katastrofy obliczyłem na podstawie szerokości i długości geograficznej opublikowanej w raporcie NTSB. Andre.

https://www.facebook.com/CZKSL1/posts/2621030734830481?__tn__=K-R



[Komentarze (0)]
- Redakcja Strony -
- Absolwenci -
- Wyszukiwanie -
- IV L.O. w Internecie -
- Absolwenci innych LO -





Projekt i wykonanie: © 2005 Tomasz 'Skeli' Witaszczyk, all rights reserved.
Modified by X-bot
Hosting stron internetowych